Khamis, 24 Mei 2012

Ubahsuai Scrambler DTM 150 ...???

Ubahsuai Atau Modify Moto Scrambler DTM 150 ...???

Saya pernah tanya member - member scrambler yang lain, boleh tak scrambler DTM 150 ini diubahsuai lagi ... ???

Ada antara member - member saya yang 'blur' aje bila saya tujukan soalan ini pada mereka.

Saya masih berfikir panjang bahawa Scrambler DTM 150 ini memang boleh diubahsuai tapi saya kan bukan mekanik ke apa ke jadi saya biarkan fikiran dan imaginasi saya berleluasa sampai mana yang saya boleh ingati.

Namun pada suatu hari, sewaktu saya masuk ke kedai Easy One Biker lagi untuk bayar 'loan' scrambler. saya ternampak Scrambler DTM 150 yang lain daripada yang lain.

Saya pun lihat dengan lebih mendalam lagi dan mendapati bahawa RIM dan Exhaust dia dah diubahsuaikan dan ia nampak lebih menarik.

Saya pun terus tanya boss mereka, Mr. Raymond dan dia berkata bahawa DTM 150 scrambler ini memang boleh di ubah suai. Saya pun ternganga lah mulut saya ...

Saya pun tanya berapa harga untuk ubahsuai, boss tu kata, kalau bukan Easy One Bikers ialah RM 3,500 tapi kalau member terus harga RM 2,50o ...

Saya pun bukan main giler sini ... Kena lah I simpan duit baru boleh buat modifikasi ... Haiz .. kalaulah aku kuat bekerja di sini ...

Macam mana pun, saya pun berterima kasih kepada boss Easy One Bikers dan terus meminta kebenaraan untuk ambik gambarnya terus dari Facebook Easy One Bikers.

Ini lah gambarnya para scrambler sekalian untuk tatapan anda ...


Sebarang pertanyaan, boleh contact terus number kedai Easy One Bikers seperti di bawah.

Nombor Kedai Easy One Bikers: +6016-229-0107 | Mr. Raymond

12 ulasan:

  1. ingin bertanya saya sekarang mengunakan jentera demak 150 dan mengunakan ekzos nob1... sekiranya saya nak perlahankan bunyi ekzos moto saya, boleh kah ia dilakukan untuk perlahan kan bunyi....

    BalasPadam
  2. Ekzos Nobi untuk DTM 150 berapa harganya?

    BalasPadam
  3. Bg mne nak cri exzos racing untuk demak dtm

    BalasPadam
  4. Bg mne nak cri exzos racing untuk demak dtm

    BalasPadam
  5. Saye nak standard kan balik dtm saye...so any suggestion ape nak kene buat x???anyone sape yg ade ekzos ori dtm bole pm saye...urgent... 019 6763476

    BalasPadam
  6. Sesiapa ada grup demak dtm info,masuk kan saya.t.kasih. 01129713465 shah

    BalasPadam
  7. set spoket utk dtm 150 rantai 428 brp y paling terbaik?

    BalasPadam
  8. group scrambler boleh masukkan saya 0177930535

    BalasPadam
  9. Jika group scrambler ni Ada lagi saya berminat untuk join. Ni no saya 011 37062039. Terima kasih

    BalasPadam
  10. haloo bos saya pkai demak 150 bleh tk saya dpat tpak brek belakang... saya tapak brek belakang ptah...

    BalasPadam